Scouts

Leeftijd 11 t/m 14 jaar
Vrijdagavond 18.30 uur – 20.30 uur

Scouts zijn jongens en meiden en komen elke vrijdagavond samen op de blokhut. Scouts werken samen in de uitdagende activiteiten waar zij aan deelnemen.

Een katapult of toren maken van hout en touw, een vuurtje maken van zelf gesprokkeld, gehakt en gezaagd hout en daarop koken, vlotvaren met een zelf gebouwd vlot of een tocht lopen die met verschillende routetechnieken aangegeven staat met een rugzak vol bagage zijn enkele typische scoutsacitiviteiten. Om ervoor te zorgen dat elke scout kan deelnemen aan deze activiteiten, leren alle scouts de echte Scoutingtechnieken. Hierbij kun je denken aan het knopen met hout en touw maar ook het stoken van een kampvuurtje!
Natuurlijk gaan ook de scouts elk jaar op zomerkamp. Kampen in het verleden hebben in het teken gestaan van Romeinen, Maffia, Western en Hollywood. Vraag je aan een willekeurige scout wat hij of zij het allerleukste vindt van de scouts, dan zal het zomerkamp het vaakst genoemd worden!
Natuurlijk blijft het hier niet bij en doen de scouts nog veel meer activiteiten!